W&H Sports

Haverstraat 71

2153 GD Nieuw Vennep

Persbericht: Het innovatieve SmartGoals lanceert Urban SkillCourt

Nieuw Vennep, 30 augustus 2021 – W&H Sports – leverancier van hoogwaardige sport-, inrichtings- en performancematerialen – en haar partner SmartGoals –een interactieve trainingsmethode – zijn het  unieke interactieve sport- en beweegconcept Urban SkillCourt voor in de openbare ruimte gestart. Deze permanente interactieve opstelling van SmartGoals die volledig naar eigen wens is in te vullen, speelt in op de actuele trends zoals; gamification, digitalisering en dat in combinatie met sporten.

Het bedrijf SmartGoals bestaat sinds 2015 en won dat jaar meteen de award voor beste sportinnovatie. SmartGoals is de ontwikkelaar van mobiele sportframes met geïntegreerde LED verlichting waarmee onder andere; bewustzijn, handelingssnelheid, reactievermogen en het brein getraind wordt. De mobiele sets worden sindsdien wereldwijd geleverd aan voetbal- en hockeyclubs, scholen (bewegingsonderwijs) alsmede fysiotherapiepraktijken en revalidatiecentrums. Dit jaar heeft W&H Sports met het SmartGoals Urban SkillCourt de innovatieprijs sportaccommodaties gewonnen.

Winnaar Innovation Challenge Sportbedrijf Rotterdam
Het eerste SmartGoals Urban SkillCourt is tot stand gekomen, toen Sportbedrijf Rotterdam eind 2019 met een Innovation Challenge startups heeft uitgedaagd om met innovatieve oplossingen sportvelden interactiever te maken. Samen met Yes Delft heeft SmartGoals deze challenge met het Urban SkillCourt gewonnen met als resultaat een pilotproject van het eerste SkillCourt. Inmiddels is het eerste permanente Urban SkillCourt geplaatst op sportcomplex Olympia in IJsselmonde. Een sportplein voor jong en oud, getraind of ongetraind. Het court heeft een afmeting van 40 meter lang bij 12 meter breed en kent 5 zones waarop je kunt gamen (trainen) of testen. Elke zone heeft een ander thema: techniek, kracht, performance, snelheid (runningtrack) en gaming (FUN). Daarnaast is het court uitgebreid met de TURNBAR®, een multifunctioneel fitnesstoestel.

Werkwijze Urban SkillCourt
Uniek aan het Urban SkillCourt is de combinatie van beweging en gaming. Gebruikers kunnen via een app worden uitgedaagd om prestaties en skills te verbeteren. Er dient eenmalig een QR-code gescand te worden. Daarna kunnen attractieve oefeningen gekozen worden en kan de training gestart worden! Je kunt jezelf uitdagen maar het is ook mogelijk om anderen uit te dagen. Iedere gebruiker kan een eigen shield met profiel aanmaken waarin de resultaten zichtbaar zijn. Deze interactieve uitdaging zorgt voor beleving met een spelelement waardoor je het maximale uit jezelf kunt halen, elkaar kunt uitdagen om te sporten en te bewegen of lekker op je eigen gewenste niveau kunt trainen.

Ed van der Burg, Sportbedrijf Rotterdam: “Wij willen met multifunctionele-, attractieve- en flexibele sportfaciliteiten, waaronder dit SkillCourt, nog meer Rotterdammers in beweging krijgen en houden”.

Sander de Goede, W&H Sports: “Trots zijn wij dat we dit concept hebben mogen ontwikkelen voor het Sportbedrijf Rotterdam samen met onze partner SmartGoals. Een sport & game concept voor jong en oud waarop je zowel individueel als met een groep uitgedaagd wordt om te bewegen”.

Noot voor de redactie: Voor meer informatie neem contact op met W&H Sports, Sander de Goede via telefoonnummer (0252) 82 30 71 of
e-mail [email protected].