W&H Sports

Haverstraat 71

2153 GD Nieuw Vennep

Preau Membership als verbindende factor

Steeds meer sportverenigingen weten ons label Preau Sports te vinden. De afgelopen jaren heeft het assortiment van Preau Sports steeds meer vorm gekregen. Zo zijn zij naast inrichtingsmaterialen al snel begonnen met het aanbieden van kleinere trainingsmaterialen. Om het aanbod zo complementair mogelijk te maken zijn daar tevens innovatieve performance producten aan toegevoegd, zoals: SmartGoals, SportsView, PLAYR en HyperVolt. Preau Sports is na twee jaar tevens gaan samenwerken met SoccerPLAY; een club management systeem voor sportverenigingen. Hiermee kunnen zij clubs ondersteunen op, in en naast het veld.

Preau Membership

De eerder genoemde elementen vormen de basis voor het Preau Membership. Met het Preau Membership creëert Preau Sports een meerwaarde voor voetbalverenigingen door verschillende labels te combineren en daardoor een unieke ondersteuning te bieden. Zij proberen clubs niet alleen als leverancier van materialen maar vooral ook als consultant vooruit te helpen. ‘Winning by making a difference!’. Ons label Preau Sports richt zich hierbij op drie belangrijke focusgebieden: sport-, inrichtings- en trainingsmaterialen, performance , sportsoftware en consultancy en teamwear. Wij zien een noodzaak dat met name voetbalverenigingen bestuurlijk gezien moeten moderniseren. Door de veranderde tijd, digitalisering en gebrek aan vrijwilligers, ontstaat er een geheel andere behoefte bij clubleden. Het Preau Membership is een partnership tussen de club en Preau Sports waarbij de clubmaterialen en/of teamwear aanschaft worden bij Preau Sports waardoor de club kan rekenen op unieke clubondersteuning en voordelen. Een voorbeeld is het gratis gebruik maken van het online platform van SoccerPLAY. Met SoccerPLAY, een didactische en methodische opgebouwd trainersplatform, heeft de club een online jeugdontwikkelingsplan en kunnen er het gehele jaar trainingen worden klaargezet volgens een doordachte visie/filosofie. Naast dat het Preau Membership zich richt op ondersteuning op bestuurlijk en technisch niveau, richt het zich ook op de identiteit van de club. Clubs moeten trots zijn op hun identiteit maar dat stralen ze lang niet altijd uit. Dit kan een club simpelweg terug laten komen door clubkleuren in de dug-outs, borstelmatten, maar ook in de kleedkamers. Met de custom-made designs van INARIA kun je de identiteit van de club nog meer terug laten komen zodat de leden dit vol trots kunnen uitstralen. Derde Divisionist FC Lisse en Keuken Kampioen Divisionist Almere City FC genieten reeds van de voordelen van het Preau Membership.

Labels

De verschillende labels versterken elkaar doordat alle productgroepen hun meerwaarde hebben bewezen op verschillende takken van sport.

  • Met SoccerPLAY, een didactische en methodische opgebouwd trainersplatform, heeft de club een online jeugdontwikkelingsplan en kunnen er het gehele jaar trainingen worden klaargezet volgens een doordachte visie/filosofie.
  • SmartGoals is een voorbeeld van een innovatief trainingssysteem. Met oplichtende doelen worden spelers uitgedaagd om overzicht te bewaren, sneller te handelen en denken en beter te communiceren.
  • INARIA ontwerpt en produceert een complete lijn voor team- en sportswear, waaronder high-end voetbalshirts, trainingsshirts, sokken, trainingspakken en trainingskleding. Het bedrijf ontwikkelt op haar hoofdkantoor in Toronto volledige designs op detailniveau. Door het aanbod van superieure kwaliteit en snelle levertijden, is het doel van het bedrijf sterke relaties met haar klanten op te bouwen. In lijn met de opvattingen van het Preau Membership dus.

Toekomst

In de komende jaren zal Preau Sports voornamelijk gaan richten op het uitrollen van het Preau Membership. Het bedrijf gelooft dat het concept alleen maar krachtiger wordt naarmate meer verenigingen zich aansluiten. ‘Op die manier ontstaan er steeds meer clubs die besturen op basis van een langetermijnvisie’, verteld Jelle van der Valk. Clubs worden steeds meer genoodzaakt om te professionaliseren. Een voorbeeld is het aannemen van betaald personeel vanwege het feit dat er steeds minder leden bereid zijn om op vrijwillige basis diensten te verrichten. Hierdoor worden de contributies hoger en moet de club meer en meer nadenken als een bedrijf. Het is romantisch te denken dat jouw vereniging daar niet mee te maken zal krijgen en dus dient elk bedrijf rekening te houden met dit soort trends.

Daarnaast zal Preau Sports zich steeds meer gaan richten op de innovatieve performance materialen. Digitalisatie is een trend dat een steeds prominentere rol krijgt binnen sport. De ontwikkelingen maken het mogelijk om leden steeds dat stukje ‘extra’ te kunnen bieden. In Nederland en België heerst een cultuur dat openstaat voor innovaties en ontwikkelingen.

Almere City

Almere City FC is de eerste club in Europa die in de kleding van INARIA speelt. Al haar elftallen dragen bij aanvang van het komende seizoen de INARIA-kleding. De nieuwe kit is volledig aangepast naar Almere City maatstaven en heeft een exclusief design voor Almere City FC, waarbij het clublogo terugkomt in het shirtdesign. De kit wordt op een later tijdstip gepresenteerd.

John Bes, algemeen directeur Almere City FC: ,,Ik ben verheugd dat wij als eerste club in Europa samenwerken met INARIA. Beide bedrijven delen de ambitie om een ​​blijvende indruk op mensen te maken, door uniciteit te combineren met een open mentaliteit om op een andere manier zaken te doen. We werken daarom graag samen met INARIA en dienen daarmee als een brug voor de Europese markt, omdat INARIA zich al in haar eigen continent heeft bewezen.”

Almere City FC is dan ook het beste voorbeeld van een Preau Memberclub. Almere City FC is de afgelopen jaren volledig ingericht met onze materialen. Zo heeft de club voetbaldoelen, tribunestoelen, tribunes en maakt ook gebruik van performance materialen zoals PLAYR, Sportsview, Smartgoals en kunnen de samenwerkende clubs gebruik maken van het online platform van SoccerPLAY. In de custom made designs komt de Kiekendief in het logo goed tot uiting en volgens directeur John Bes van Almere City FC is de samenwerking ontstaan omdat beide bedrijven de ambitie delen om een blijvende indruk op mensen te maken; door uniciteit te combineren met een open mentaliteit om op een andere manier zaken te doen.