W&H Sports

Haverstraat 71

2153 GD Nieuw Vennep

Persbericht: Nieuwe stadionstoelen met een nostalgisch tintje

W&H Sports levert ruim 22.000 nieuwe stadionstoelen voor Olympisch Stadion Amsterdam. Het gehele project wordt in samenwerking met de Spaanse producent van stadionstoelen Daplast in fasen uitgevoerd en dient in 2012 klaar te zijn.

Het Olympisch Stadion Amsterdam heeft een steeds uitgebreidere programmering en hoge ambities. De faciliteiten in het monumentale stadion worden de komende jaren sterk verbeterd, het vernieuwen van de tribunestoelen is hierbij één van de opvallendste projecten.

Uitdagend project
Vanwege de monumentale status, de huidige functionaliteit van het Olympisch Stadion én de gewijzigde eisen van internationale sportkoepels gelden er bijzondere richtlijnen op het gebied van kleur- en materiaalgebruik. De oorspronkelijke traptreden hebben verschillende afmetingen, wat het voor alle partijen een zeer uitdagend project maakt.

Gekozen is voor twee typen stoelen; een standaardmodel en een iets comfortabelere klasse voor de eretribune. In nauw overleg met de Brandweer en Gemeente Amsterdam zijn alle stoelen voorzien van brandvertragende additieven.

William van Diemen, directeur W&H Sports: “Voor ons is dit echt een prestige opdracht. Wij zijn erg trots om mee te kunnen werken aan de ambitieuze plannen van het Olympisch Stadion. Het wordt een moderne accommodatie met behoud van Olympische klasse.”

Hans Lubberding, directeur van het Olympisch Stadion: “Het behouden van de Olympische allure en de karakteristieke uitstraling, dat is een belangrijke factor. Door de intensieve samenwerking en de professionele inbreng van zowel W&H Sports als Daplast, zijn we er in geslaagd een plan te bedenken dat voldoet aan de strenge veiligheidsnormen én ook nog eens uiterst efficiënt kan worden uitgevoerd. Onze bezoekers zullen zeer weinig last ondervinden van de werkzaamheden en kunnen straks genieten van nieuwe, comfortabele zitplaatsen op de tribunes.‟

Keep the spirit alight
Het stadionstoelenproject maakt deel uit van de campagne „Keep the spirit alight‟. Deze slogan staat voor de grootscheepse wervingscampagne van het Olympisch Stadion: het stadion gaat renoveren en uitbreiden om ruimte te maken voor nieuwe ambities. Nieuwe partners zijn nodig om het Olympisch Stadion de komende vier jaar te laten groeien tot hét icoon van de Nederlandse Olympische sport én tot een nationaal centrum voor topatletiek. Een breed team van ambassadeurs, waaronder de Olympisch kampioenen Nicolien Sauerbreij, Ellen van Langen en Yvonne van Gennip, ondersteunt de ambitieuze plannen.

Bekijk of download het persbericht als PDF.