W&H Sports

Haverstraat 71

2153 GD Nieuw Vennep

Spieren voor Spieren-veld dient twee doelen (artikel in Rabobank Magazine)

W&H Sports ontwikkelde samen met Stichting Spieren voor Spieren een uniek concept. Boardingvelden als openbare sportvoorziening waarbij een deel van de opbrengst naar deze stichting gaat. Aan het woord directeur William van Diemen.

Wat doet W&H Sports?
‘In 2002 startte W&H Sports, een bedrijf in kwalitatief hoogwaardige sport- en inrichtingsmaterialen. Als ergens een sportveld of –accommodatie wordt aangelegd, kunnen wij heel wat betekenen. Zo leveren we nu bijvoorbeeld 22.486 stoelen aan het Olympisch Stadion. Maar we voeren een breed assortiment: van doelen, dug-outs, netten, tot complete inrichting van atletiekaccommodaties met hoogspring kussens, overkappingen, (polsstok) hoogspring standaards, waterbakken en startblokken. We zijn echt op ons gebied hét kwaliteitsmerk in Nederland. Dennis Ladru en Rogier Vink vormen naast mij de directie van ons bedrijf.’

Wie zijn jullie klanten?
‘Ik noem er een paar: Ajax, Feijenoord, AZ, het Omni sportcentrum in Apeldoorn en het Olympisch Stadion. We leveren materialen aan aannemers en we hebben ook twee mensen in de buitendienst voor opbouw- en plaatsingswerkzaamheden. We zijn daarnaast hoogwaardig partner van de Atletiekunie. En we leveren ook sportmaterialen voor openbare sportvoorzieningen. Daarvoor hebben we een andere
lijn met sport- en inrichtingsmaterialen ontwikkeld. Dat is SAM-sports, een onderdeel van W&H Sports. Deze producten zijn wat gunstiger geprijsd en worden vaak gebruikt voor openbare sportvoorzieningen.’

Wat maakt jullie uniek?
‘Onze kwaliteit. We leveren maatwerk.Geen bouwpakket, maar veelal volledig gelaste constructies. Onze inkoop doen wij in Duitsland en sommige artikelen ontwerpen wij zelf. Dan geven wij een productiebedrijf opdracht om dat idee uit te werken en het compleet met tekeningen te maken. Wij zijn in die zin ook uitvinders. We werken bewust met duurzame materialen.’

Wat doen jullie nog meer?
‘In samenwerking met Ajax hebben we de Online Academy opgericht. Een gezamenlijk businessmodel waarbij Ajax de marketing en de beelden verzorgt en wij de content doorlopend uitwerken en vernieuwen. Voor 60 euro per jaar kunnen voetbaltrainers- en spelers op www.ajaxonlineacademy.com inloggen. We bedienen klanten in meer dan 100 landen over de hele wereld. In de komende maand gaat bovendien de online hockey Academie van start. Ook hierbij zijn oud hockeyspelers en toptrainers betrokken. Tenslotte voeren we een bedrijf onder de naam MeerKunstgras. We leveren kunstgras aan particulieren maar doen ook kleine trapveldjes.’

Lees verder in de pdf van het hele artikel.