‘Your goal is our sport’. De slogan van sportleverancier W&H Sports is toepasselijk. Want een heleboel van de doelpunten die voetballers, handballers, hockeyers, basketballers en nog vele andere sporters in ons land maken, worden gemaakt in producten van W&H Sports.
Het Nieuw Vennepse bedrijf is namelijk gespecialiseerd in het leveren van hoogwaardige sport- en inrichtingsmaterialen voor voetbal, handbal, hockey, volleybal, basketbal, tennis, badminton, atletiek, rugby en zelfs American Football. Voor bijna alle sporten heeft W&H
Sports materialen in huis.
“Het leveringsprogramma van W&H Sports is echt zeer uitgebreid”, zegt directeur William van Diemen. “Naast sport- en inrichtingsmaterialen leveren wij ook producten voor afwatering, inbouwmaterialen, sportnetten, boarding, tribunes, reclameprofielen, entreematten, reinigingsborstels en stadion-/tribunestoelen. Wij staan garant voor sport- en inrichtingsmaterialen van een hoogwaardige kwaliteit en zeer lange levensduur.”
Olympisch project
Momenteel is W&H Sport naast dit alles ook bezig met een zeer noemenswaardig ‘Olympisch’ project. W&H Sports levert in opdracht van
het Olympisch Stadion Amsterdam namelijk ruim 22.000 stadionstoelen. Het gehele project wordt in samenwerking met de Spaanse producent van stadionstoelen Daplast in fasen uitgevoerd en dient in 2012 klaar zijn.
Het Olympisch Stadion Amsterdam heeft een steeds uitgebreidere programmering en hoge ambities. De faciliteiten in het monumentale stadion worden de komende jaren sterk verbeterd, het vernieuwen van de tribunestoelen is hierbij één van de opvallendste projecten.
Vanwege de monumentale status, de huidige functionaliteit van het Olympisch Stadion én de gewijzigde eisen van internationale sportkoepels gelden er bijzondere richtlijnen op het gebied van kleur- en materiaalgebruik. Daarbij heeft de tand des tijds gezorgd voor verschillende afmetingen van de traptreden, wat het voor alle partijen een zeer uitdagend project maakt.
Gekozen is voor twee typen stoelen: de stoelen op de eretribune zijn van een iets comfortabelere klasse en worden voorzien van een logo van het Olympisch Stadion. Van Diemen: “Voor ons is dit echt een prestige opdracht. Wij zijn erg trots om mee te kunnen werken aan de ambitieuze plannen om van het stadion een moderne accommodatie te maken met behoud van Olympische klasse.”
Hans Lubberding, directeur van het Olympisch Stadion: “De Olympische allure van het stadion en de karakteristieke uitstraling behouden,
dat is een belangrijke factor. Door de intensieve samenwerking en de professionele inbreng van zowel W&H Sports als Daplast, zijn we er in geslaagd een plan te bedenken dat voldoet aan de strenge veiligheidsnormen én ook nog eens uiterst efficiënt kan worden uitgevoerd. Onze bezoekers zullen zeer weinig last ondervinden van de werkzaamheden en kunnen straks genieten van nieuwe, comfortabele zitplaatsen op de tribunes.”
Scherpe nieuwe lijn
W&H Sports heeft sinds kort ook een nieuwe lijn: SAM-Sports. “Dat is een lijn sport- en inrichtingsmaterialen die zich kenmerkt door hoogwaardige kwaliteit en een zeer scherpe prijsstelling”, zegt Van Diemen. “Dit is mogelijk doordat er gebruik wordt gemaakt van een kostenbesparende productiemethode.” Kijk voor meer informatie over SAM-sports op www.samsports.nl.
Lees verder in de pdf van het hele artikel.